Back home in gröna Östervålahåla.

Då var man tillbaks till den gröna vintern igen då. Har tidigare inte haft speciellt mycket emot en grön vinter men nu när jag väl fick min jul med två meter snö och - 20 grader på mätaren kan jag lova att jag vill åka tillbaka. Har i alla fall haft fem underbart roliga och mysiga dagar.
För ungefär exakt en vecka sen öppnade ju jag de flesta av mina julklappar eftersom jag skulle bort. Fick en jäkla massa fina och välbehövliga grejjor. Smink, underkläder, smycken, mini plattång, klocka och en massa mer. Lovely!
Självaste julaftonen firades ju såklart uppe i Funäsdalen men Kalle och hans hälft av familj.
Dagen började med att jag och Kalle var helt ivriga för att komma till skidbacken så det fick bli två timmars uppvärminingsåk innan julgranen skulle huggas och kläs och julrimmen skulle rimmas.
På kvällen när maten var i svullad var det dags för julklappsutdelning. Av min Kalle fick jag ett jätte fint silverhalsband och av Kalles Mod fick jag 200:- på Kicks och av gubben blev det 100:- på Sf. Najs. Så jäkla mysig dag.
För att göra resten av veckans historier korta så kan man säga att det helt enkelt var Småttit och att jag helst skulle vilja ha stannat kvar några dagar till.

            

                            

                 

                            

                  



God Jul i efterskott då !     : )
 


Kommentarer

Kommentera, eller inte kommentera. Det är frågan...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0