60 tals mode & skräck.

Sitter här och totalnöter The Killers senaste skiva medans jag försöker få ihop en bra sammanfattning på 60-talets mode som är min uppgift från skolan vilket egentligen inte behöver vara klart förrns efter lovet men tills imorrn skulle jag ändå ha lite material att visa. Typist.

                                          

O
m cirka en timme och förtiofem minuter ska den där förbannade tandläkaren vara och gräva i min mun igen. Jag bara hatart. Tror jag varit hos tandläkaren själv en gång och de andra har min kära mor varit med mig. Måste ju säga att det är förjävla komiskt och aningen barnsligt men JÖÖÖ. Idag är hon borta och jag får väll antar jag plocka fram mitt mod på egen hand.
Alla brukar snacka om sin extrema tandläkarskräck men för mig är det verktygen som är min största fasa.
Allt börjar med ett evigt pickande med en vass pinne som gör att det ilar nåt så fruktansvärt. Det visar sig att man har ett hål. Fram med borren som har ett ljud som skär i mina öron. När hela lagningsproceduren är över är det dags för slipningen eller vad fan det är dom gör och man får bita ihop på en lapp och säga om det känns bra eller om det behövs mer slipning. Jag säger alltid att det känns jättebra fast det fortfarande skulle behövas mycket mer slip. Och sen får man gå hem med munnen full av bedöving. Juuu.
Aja, nog om det. Imöra är det sista skoldagen innan jullovet. SMÅTTI! Förhoppningsvis skulle jag och mina flikkor ha våran årliga julklappsutdelning också. Trevligt Trevligt.

Kommentarer

Kommentera, eller inte kommentera. Det är frågan...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0