stackars öga

Så här är det nu va. Jag har väldig länge velat haft glasögon för det finns så grymt snygga bågar. Självklart utan synfel såklart. Men har funderat starkt på att bara köpa ett par riktigt coola bågar men då bara med vanligt glas i. Galet dyrt bara. Idag var jag med Mod till Synsam för hon skulle hämta hem fler linser och göra någon liten koll. Får snabbt upp ögonen på ett par riktigt snygga glajjor från Ray Ban. Men hur onödigt är det inte att köpa sånna dyra glasögon när jag inte ens har nåt fel?! Men när jag satt på en stol i ett hörn i undersökningsrummet och kollade på när mamma blev undersökt och fick säga en massa bokstäver från väggen kom jag att tänka på när jag gick i 6:an ungefär. Det var på en sån här koll med skolsystern då man kollar synen, vikten och allt sånt där skit. Jag kom ihåg att mitt högra öga var lite sämre än det vänstra och hon sa till mig att det bör jag kolla upp när jag blev lite äldre, vilket jag helt och hållet struntat i. Berättade det för optikern idag och vi körde en liten koll. & helt plötsligt hade jag en anledning till att köpa mig ett par glasögon, mitt högra öga är ju kasst om man jämför med det andra! Äsch, vilket crap. Så hemskt jätte illa är det ju inte och jag klarar mig gott och väl utan men man kan ju alltid inbilla padren att det är värre än vad det egentligen är så kanske jag får ett par av honom. Hihi. Lite billigare lär det ju bli med tanke på att jag bara behöver synfelsglas till ett öga. Mycket bra!



Kommentarer
Postat av: vick

jag har ju brillor hihi,ser inte på långt håll "/

2010-11-10 @ 09:08:44
Postat av: Carro

Ja just jah :)

Då kan vi ha dålig syn tillsammans :D

2010-11-11 @ 12:15:52

Kommentera, eller inte kommentera. Det är frågan...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0