WACKEN day 1

17 timmars bussresa gav sjuk ångest innan bussen åkte. Så sämst. Man liksom bara nöter på röven timme efter timme, går av bussen för en paus då och då och sen åker lite till. Men trots plågan är det så värt det !
Vi åkte ju som sagt 15.00 i tisdags och var lite nervösa att bussen skulle vara proppad, som förra året och att vi inte skulle få sitta bredvid varandra. MEN vi hade turen med oss och bussen hade blivit full redan i gävletrakterna så vi var de första att kliva på en sprojjlans ny buss med världens bästa ac, kanske nästan lite för bra (Imellanåt blev det skitkallt). Jag är ändå glad att vi hade storm i bussen för det kom på ett riktigt fetto som satte sig framför mig och levde fan hela vägen. Jag ville bara slå ner han men med tanke på att han typ var 100 st mig så lät jag bli. Han spydde på sin plats och vägrade torka upp, ja, gissa om det stank helvete och han hade för små byxor så han visade röven och av nån anledning så var mina ögon där precis när han reste sig hela tiden. Discust!
Meeeeeen, annars var resan dit helt ok assa. Tror vi var framme i Wacken runt 8.00 på onsda morgonen och vi möttes av skit fint väder, multi varmt.
Vi stannde på donken och käkade nattmat.
Äntliiiigen framme, vi lämnade in biljetterna och fick festivalbandet.
Det första vi kollade in efter frukosten var ju såklart den stora marknaden.
Man kan gå där hur länge som helst och kolla på allt. Solen stekte sönder lite dock så
vi orkade inte gå allt för länge.
Vi satte oss i biere garden och svalkade oss lite. Vissa svalkade sig mer än andra.. Hehe
en deckad Martin, en deckad Joel och en Linnea.
Efter ett tag drog vi oss tillbaka till vårt camp,
fick i oss lite mer att dricka och drog sen tillbaka för att svalka oss ännu mera i biere garden. Haha

Kommentarer

Kommentera, eller inte kommentera. Det är frågan...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0