Stationen

4 års middag / Hej Då middag / Adventsmiddag
käkade ju jag & Kalle i söndags.
Vi hade bokat bord på det rellativt nyöppnade stället här i Uppsala. Stationen. Helt otroligt vilket fantastiskt ställe. Jag minns så bra hur det såg ut förr. Mycket väntstolar, pressbyrå och sj resebutik. Nu hade det förvandlats till ett brasseri, bar & café och hela stället var uppdelat i tre. Brasseriet i Paris, baren i London och ett café i Rom. Vi satt i den franska delen. Väldigt mysigt och mycket trevlig personal. Känndes välldigt lyxigt att slå sig ner i stora röda sammetssoffor. Och maten då, skit gott verkligen ! Dessutom fick man mycket mat så det var så värt pengarna. Ett ställe jag verkligen rekomenderar alltså : )
Tyvär är bilderna jag tog kassa men man ser väll på ett ungefär...
Jag åt en fisk och skaldjursgryta som var helt småtti. Musslorna var sjukt goda !
Kalle åt någonting som såg ut som en hamburgare fast i en lyxigare variant, hehe.
Till efterrätt gjorde jag misstaget att beställa in en Tiramisu, hade helt glömmt att det är kaffesmaken som dominerar. Jag haataar kaffe ! Kalle däremot hade beställt nån good chokladtårta som jag tvingade han byta mot min tiramisu. hihi
Tack för middagen cjuting ♥

Kommentarer

Kommentera, eller inte kommentera. Det är frågan...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0