Mina favoriter och julklappstips

Mina absoluta favoriter och julklappstips från Face


• Precision Eyeliner / 275:-

En riktigt bra vattenfast eyeliner men som lätt tvättas bort med lite ögonmakeup remover.
Bara att ta av korken och klar att användas. Inget krångel med vatten och penslar alltså.
Många tror att man måste vara expert och säker på handen men det behövs verkligen inte.
Den är väldigt lättapplicerad, luta penseln mot franskanten och dra utåt.
Som ni ser i bakrunden på bilden är den även rekomenderad av de större tidningarna.



Eye Fix / 220:-

Det här är verkligen den ultimata sminkprodukten.
Ett måste om du använder ögonskuggor. Färgerna blir tio gånger mer intensiva. Skuggorna fäster bättre och håller längre. Jag vet att många har problem att deras ögonskuggor lägger sig i veck på locket eller om du använder glitterskuggor kan man tycka att de "trillar" av efter ett tag. Inte med Eye Fix ! Eye Fixen är oljefri vilket innebär att ens naturliga oljor inte tränger igenom. Därför får inga fingrar komma ner i burken. Apliceras med pensel eller skumgummidutt vilket jag tycker blir bäst. Den ska bara läggas tunnt tunnt över ögonlocket. Eye Fixen är ju även lite vit/creme färgad och är perfekt som en snabb bas över locket till vardags. Den gör så att du ser piggare och fräschare. Ett riktigt lyft !



Här ser man verkligen hur den framhäver färgerna.



• Correct Eye Pencil / 155:-

Den här pennan är min räddare om jag snabbt vill få lite mer "vaknare" ögon.
Den läggs på den blöta linjen i ögat och öppnar verkligen upp !
Många kommer in och frågar efter en vit penna dom kan lägga i ögat men jag rekomenderar alttid den här först. Det vita pennan kan ibland se lite "hård" ut. Det kan nästan se lite onaturligt ut. Correct pennan är lite mer åt din naturliga hudfärg. Den här använder jag flitigt påde på fest och i vardagen.
Pincett / 249:-

En helt vanlig pincett.
Men jag kan LOVA att det här är den bästa pincetten ! & jag har testat många.
Den är vass och får med de minsta och ljusaste håren.
Jag håller på mycket mycket med ögonbrynsplockning och den här hade jag aldrig rekomenderat om den verkligen inte varit bra!

• Eyeshadow Mist / 175:-

Basskuggan!
Jag lägger alltid en basskugga oavsett om jag använder mig av fler skuggor eller om jag bara vill se lite piggare och fräschare ut. Om jag använder mig av fler skuggor gör denna det lättare att skugga och sota ihop allt och till vardags använder jag denna just för att bara "öppna upp". Även denna är lite mer creme färgad vilket passar bättre som en basskugga, alltså inte helt vit.


• MakeUp Rådgivning / 550:-

Ge bort ett presentkort eller ge till dig själv.
I denna rådgivning kommer du och vi lägger en makeup på dig. Vardags eller fest, du bestämmer. Vi berättar hur vi lägger sminket, varför och vilka verktyg vi anväder. Vilka färger passar du i? Kom så tar vi reda på det : ) I denna kurs ingår även valfria produkter till ett värde av 500 kronor. Detta är verkligen en perfekt julklapp att ge bort. Till dig och din mod/syster, kompis, tjej mfl.



Kommentarer

Kommentera, eller inte kommentera. Det är frågan...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0