Hemliga Miljonären

Är det nån som kollat det programmet?
Jag är en väldigt känslig människa, precis som min syster. Börjar gråta för minsta lilla.
Kikade precis andra avsnittet av Hemliga Miljonären på kanal5play och det berörde mig så. Jag har annars väldigt svårt för sånna här blödar program. Vi kan ta ett ex, det nya programmet Sofias Änglar. Visst är det hemskt synd om människorna som är med men det är något som gör att jag blir så irriterad på hela allt. Det är för mycket tyck synd om mig, det är oerhört synd om dom men det blir för nog. Om det är någon som sett det här miljonprogramet nu då vet ju att det är en svensk rik människa som ska leva ute i slummen i en vecka och sen skänka en stor summa pengar till personer dom tycker förtjänar det. Av dom där fattiga människorna är det inte någon som klagar. Dom lever i skit men lever på, har sina kronor och har varandra typ. Tänk att det finns prostituerade i Sverige. Jag tror inte att jag fattar det. Varje gång man är i Stockholm,(man ser inte så många i Uppsala) går man ju förbi hur många som helst som ligger på marken under en filt och man tänker, eller jag tänker, öh kallt, sen tänker man inte något mer på det. Nä fy vad hemskt det är egentligen. & dom där människorna i programmet blir så lyckliga när dom får den stora summan med pengar. Man ser något stort i deras ögon. Jag brukar alltid lägga några kronor om jag går förbi nån, det är svårt att lägga till alla men jag tror jag hjälper till lite.
Pengar är makt, så är det!

Kommentarer

Kommentera, eller inte kommentera. Det är frågan...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0