First Day

Hallå! Fy fan. Näej jag mår dålit! Blev riktigt sent igårkväll innan alla somnade. Alla är riktigt bra personer. Vettiga, haha. Finns en till Carro med på denna lilla tripp så lite tjejsällskap har jag iallafall :) Klockan ringde vid 7.00 imorse och jag var astrött men gälet taggad inför första dagen i backen. Det är inte kallt här i Funäsdalen, runt 3- men å andra sidan vräker det ner snö och blåser storm. Imorse när liftarna sattes igång var vi helt själva i alla nedfarter. Hur schysst som helst och eftersom det snöat så jäkla mycket under natten var backarna opistade, schysst det med till en början. MEN efter nån timma när det inte längre ligger som ett täcke av pudersnö utan varje backe blir som puckelpistar, då blir det jobbit! FY FAN vad jag fick kämpa på slutet. Helt slut i vader och lår. Kunde fan knappt stå på bena! Spagetti! Dessutom har ju jag kört blades varje år men ville prova nåt nytt detta år så hyrde vanliga slalom som gjorde det ännu jobbigare. Trots detta hade vi skitkul och jag längtar tills imorrn, lite, förhoppningsvis är backarna pistade. Tror vi drar till Tänndalen och åker imorrn. Kalle ska prova på Telemark, haha det ska bli spännande! Nu ska jag stretscha (?) lite mer och hoppas på att jag kan röra mina otränade spinkben imorrn när jag vaknar. Mitt nyårslöfte inför nästa nyår ska bli att börja träna regelbundet!! Jag känner att jag behöver hela det här 2011 iallafall att lata mig riktigt ordentligt isånnafall. Då är jag väl förberädd. Jag menar hela den här veckan kommer fan, jag lovar, motsvara ett helt år av träning för så jobbit är det! Haha.. Vi hörs, hej sålänge.

Kommentarer

Kommentera, eller inte kommentera. Det är frågan...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0