Bullgäjrien med Älskade Kalle

Lite pirrig och förväntansfulla på planet : )
Första doppet i havet.

Och Kalle fann "sitt" ganska så snabbt..
Vårt hotell är knappt värt att nämna. Ingen ac! fattar ni att vi höll på att dö om mornarna när solen stekte mot rummet. Sämst personal var det också, riktigt jävla otrevliga var dom ! jag besöker mer en gärna Bulgarien igen men återvänder fan inte till Continetal något mer ! Däremot hade dom en schysst pool och poolbar som vi hängde vid ett antal gånger...
En "mixed breakfust". Vi hittade vårt favorit frulle ställe som vi gick till varje morgon. Där var dom trevliga. Svenska ficka & Svenska pojka, haha..
När vi anlände fick vi en bok av apollo som hette 71 tips. Vi tog verkligen åt oss av tipsen och besökte den nämda restaurangen Romantika i Nessebar. Nessebar var förövrigt galet vackert ! En halv ö med murar och gamla gränder. Fina utsikter mot havet och massa små butiker och marknader.
De ordnade oss ett bord med havsutsikt.
Nån spelande man som var rolig att kolla på. Tror noog att han spelat på en sån där säck många år av sitt liv. Hans kinder var helt utslitna och tunna, totally utspräckta..
Någon timme varje dag gick vi bara omkring och kollade, det fanns massa små butiker och små stånd/marknader överallt. Det här tåget la vi ut mycket pengar på skulle jag tro. Jäkla bra att det fanns, åkte i stort sätt överallt.
Sånna här stackars grisar hade typ varje rastaurang utanför sig. Grillades inför kvällen. Snacka om butfuck. Haha.. Stackaaars, polad !
Vi hittade en man som gjorde störstaste sockervadden : )
Ännu ett tips från apollo var en dag till havs. Vi fick åka båt och ligga på däck och sola i ca 2 timmar. Sen stannade vi till, badade, grillade fisk, käkade och tävlade. Kalle vann såklart ; ) så han fick spruta champagne. Och sen tillbaka igen. Den utflykten var värd pengarna, skitmysigt !
En mysig dag på stranden ♥
En till dag då vi utforskade Nessebar.
Vi gjorde oss lite iordning i värmen och drog sen till "stora gatan" flowerstreet i Sunny Beach. Kollade runt och insåg vilket jäkla party det är där alltså. Helt galet ! Vi hittade någ rolig minigolfbana som vi stannade till vid. Jag vann : |) för en gångs skull ...
Vi åkte häst och vagn, liiiite romantiskt. Dock ångrar jag det nu att vi bidragit till det där. Tyckte synd om hästarna, vissa var helt sliskade och piskade på pälsen.
Håååå vi hittade en apa som jag fick hålla i. Det har alltid varit min dröm, att få hålla i en apa. Tänk att min Padre hade en apa som husdjur när han var liten, maaaj gaaad, jag vill me !
Tredje tipset var att besöka vattenlandet Action aquapark en bit bort. Vi tog bussen som hämtade upp gratis. Jag älskar sånna där vattenland, typ skara sommarland är skitkul men njaee. Det här var ok, inget mer.
Det var en dykinstruktör där som hade med sig dykarutrustning man fick prova. Kalle har ju dykarcert men jag har alldig provat. Det här var ju bara i pool men Kalle lyckades få oss att boka tid till en riktig dykning dagen efter. Trodde inte jag skulle våga först. Allt det här med tryckutjämning och all utrusning men fan vad häftigt det var när vi kom ner. Eftersom jag aldrig förr dykt kom vi ner på ett djup på typ 5.5 m. Men det räckte skitbra för mig ! Synd bara att jag glömmt ta bilderna av Kalle så kan inte visa dom nu men så fort jag får dom så..
Ännu en kväll vi spenderade mitt i Sunny Beach, jag tyckte det var riktigt shysst där. Massa människor, årets party och långa gator med shopping.
Ölen var billig, typ 7 kronor...
På måndagen var det dags att åka hem, fan vad man ville stanna kvar i någon dag till. Vårt flyg gick inte förrns sent sent på kvällen så hela måndagen gick vi typ bara omkring. Shoppade lite, sa hej då till roligaste killarna i mexicobaren och solade såklart.
Trodde jag såg en överkörd hund men antar att det var skönt med lite skugga.
och sen drog vi hem....
Så fin resa ♥

Kommentarer

Kommentera, eller inte kommentera. Det är frågan...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0