Hej mina fina

Hur kul är det inte att gå tillbaka månad efter månad att se ur det var då. Hur vädret var förra året vid den här tiden, hur man såg ut och vad man hade för sig. Varje gång jag går tillbaka i arkiven önskar jag hela tiden att jag ska se någon nytt som jag inte har läst flera gånger. Tänker inte lova mig själv att börja blogga igen för det kommer jag aldrig att hålla. Det är ju fan inte kul inte. Haha..
Det är augusti nu, första september imorgon. Suck... Har haft en vra sommar ialf. jobbar doch hela sommaren.
Tror fan inte jag orkar en vinter till. Precis, därför är ytterligare en resa bokat till älskade LA igen i oktober. Vi var ju där i Maj och har aldrig någonsin förr känt så fort jag landat i sverige att jag bara vill tillbaka. Aldrig har jag heller haft tårar i ögonen då man ska hem och aldrig förr känt att man verkligen passat in och trivts som fan. Älskade att klä upp mig och gå runt på Hollywoods gator. Älskade att gå på lyxiga poolpartyn i hollywoodhillsen. Älskade att få komma in på vip listan på klubbarna med allt gratis och sen avsluta med de fetaste efterfesterna. Helt jävla sjukt vilken liv vissa lever där borta. Drömmen!
Denna gång åker jag och Djea och stannar i två veckor. Ahhh helveeete vad jag längtar. Ska utöka min väsksamling, äta cheescake (stavning?) tills vi spricker, festa hela natten i våra värsta klackar (hatar sverigen, här festar man i smutsiga kläder och slitna jumpadojjor). Gjorde ju visserligen jag också, var alltid ut i converse, så jääävla skönt. Sen var jag till Los Angeles i en vecka. Där fick man inte komma in om man hade platta skor. Allt blir liksom såå mycket roligare om man klär upp sig i glitter och glamour och släpper ut håret. Love It! Ja, alltså håller jag på att dö av tillbakalängtan. Saknar också bästa tjejjerna som bor och pluggar där. Linnea, Pauline, Alicia och de två andra som jag fortfarande inte känner så bra men är supertrevliga!! Ahhhh snart ses vi <3

I övrigt rullar allt på som vanligt. Åren går... Haha. Kalle har ju sagt upp sig från hans älskade försvar och börjar nya äventyr i Västerås de 1 okt. Är det nu vi ska flytta ihop? Efter typ 6 år på distans. Omg va spännande. Blir nog en utmaning också. Så jävla olika som vi är. Vi brukar åka tillsammans varje år på en solsemester men detta år valde jag att åka till Hollywood (2 gånger :D) och shoppa väskor och dricka drinkar medans Kalle packar ryggsäcken, köper ett tält för 10000 och drar upp i bergen. Hahaha älska kontrasten.. Kommer vi gå varandra på nerverna? Kommer jag trivas i Västerås och kommer jag hitta ett vettigt och framförallt roligt jobb? Joooodååå, allt löser sig. Skönt ska det bli iallafall att han äntligen kommet "hem". Jag ser fram emot det. Det känns som att det är det ända som behövs. Att vi fortfarande saknar varandra lika mycket och säger varje helg när vi ligger i sängen bredvid varandra att: Tänk om vi kunde ha det så här varje morgon...

Jag bor nu i Fålhagen. Triiiivs som fan! Fett nära till stan, tar några minuter att promenera till centralstationen. Är evigt tacksam för att jag får hyra denna fina lägenhet av en gammal bekant, Claudia.
I min gamla lilla skithög till lägenhet i Salabacke. Tyckte ju iochförsig då att det var supermysigt. Men att inte ha någon dusch i själva lägenheten (källaren), att ha, skojjar inte nu, VÄÄÄÄRLDENS otrevligaste grannar. De kunde inte ens hälsa i trapphusen när man möttes. Usch, fy fan. Känner ett starkt obehag så fort jag tänker påt. Här bor det trevliga unga människor! Dessutom var hela jävla huset i förra lägenheten fullt av äckliga, vidriga vägglöss!!! Asså kan ni fatta? Vägglöss!!! Asså åhhh blööööö!!
Nej, med detta boende känns allt bra. Saknar en ugn och frys bara ;) men man kanske inte kan få allt?...

Idag är det lördag, ligger i sängen just nu, skriver ju i bloggappen. Borde ta mig upp och tvätta, diska, dammsuga och aa typ allt sånt. Jag är dock multimega förkyld, tappad rösten halvt och känner mig lite småhängig. Men med en ipren eller två piggnar jag till för kl:13.00 kommer Djea hit och blir festsminkad. Hon ska på en stor återträff men sina gamla klasskompisar och vill säkert va i sitt esse!!
Och i och med att jag skrev detta påminde jag faktiskt mig själv om att jag faktiskt måååste gå upp!
Nu har jag en liten resume på vad som hänt senaste tiden. Möjligtvis att jag skriver något inlägg eller visar någon bild snart igen. Hoppas iallafall...

Och fressten, RIP vår allas lilla älskade Bernhard. Du hade vart med ända sen liten valpis och gjort dig till en cjutig familjemedlem. Vi saknar dig redan Börs, äntligen får du träffa Morfir. Hälsa från mig <3


Kommentarer
Postat av: Djea

Bra Carro!! Äntligen lite inlägg!!

2013-09-15 @ 11:46:14

Kommentera, eller inte kommentera. Det är frågan...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0