Kulturdagen i Uppsala 2013

Vanligtvis brukar inte ens Kulturdagen existera för mig. Däremot Kulturnatten har man ju upplevt ett par gånger. Svinkallt och aspackade. Men igår var jag och syrran ner på stan och verkligen gick och kollade. Sjukt mycket folk, överallt, lite marknadsstånd, folk som dansar där, någon kille som sjunger där, magdansöser där och utställningar här... Ja, faktiskt väldigt mysigt att gå och kolla i det dessutom skitsköna soliga vädret. Det ska jag verkligen göra även nästa år inte bara ge mig ut på natten då det bara är en massa fulla dryga fjortisar som flockas.
Jo, på tal om vädret igen, Igår var det fortfarande sommar <3 i mitten på sep!!! När vi satt på fiket och diskuterade vädret, ehh haha, så kom vi fram till att ingen av oss känner speciell ångest för hösten och vintern. Jo lite vintern kanske. Den vill jag aldrig ha tillbaka. Men tänk va mycket solen kan göra ändå... Nu känner man sig iallafall redo. Förra året vid den här tiden var fan inte lätt eller. Vet inte hur många dagar jag kom hem från jobbet sådär sent efter jag slutat kl 20.00. Det är mörkt, man är trött och sur. Grät flera gånger, för mig själv! Måste ha vart någon slags höstdepprision. Man hade ju fan inte fått en gnutta solsken på sig... 









Kommentarer

Kommentera, eller inte kommentera. Det är frågan...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0