2016

Jahaja, 2014 var alltså sist som jag skrev något..
Sommar 2016 nu och är för tillfället på ett av mina tre jobb som jag har.. Vet verkligen inte varför jag har tre jobb, det bara blev så. Det har varit kul med omväxlingen men nu efter sommaren så tänker jag sluta på något ställe..
 
Jag bor inte kvar i Fålhagen längre, jag flyttade, ehh tror det var i September 2015. Claudia som jag hyrde av bestämde sig för att säja. Jävlar va lessen jag var! Trivdes skitbra där, väldigt trevligt område!
Passande nog flyttade Linneas roomie som hon delade sin lägenhet med ut så det var självklart att jag flyttade in där :) Fett billig hyra blev det, haha..
Eftersom jag är van att bo själv även om det  var jättekul och mysigt att bo ihop med Chinee så låg jag i som fan för att hitta något eget igen. Jag och Kalle ville köpa något tillsammans, vi tyckte det var på tiden efter ca 8 år men med noll pengar sparade blev det svårt med lånen.. Sista banken vi var till, i Östervåla gick det vägen, vi fick alltså lån!!! Vi började kika runt på hemnet och jag bara hittade den sådär, skitsnabbt!! Vi var på visning och allt kändes hur bra som helst, det var så jag ville känna!! Även för Kalle, han hade ju en stor lägenhet i Västerås som han skulle säga hej då till.. Budgivningen börajde och hahah jävlar va nervös man var hela tiden. Och om igen kom det in nytt bud, vi trodde inte vi skulle få den men DET FICK VI!! Vi köpte alltså vår första lägenhet , tror det var i Oktober i Höganäs. Kalle var under den här tiden i New York och jobbade så vid inflytten i Februari fick jag ta hjälp av Mod och Padre, så in i helvete jobbigt var det, högst upp utan hiss, upp med soffan, sängen, jag och pappa. Mahah men det gick bra!
Men just det!! Innan inflytten så var jag ju till Kalle och hälsade på också, i New York. Hade sååå länge velat se den staden och det var ju precis lika häftigt som alla sagt.. Var dock skit kallt så nästa gång vill jag åka på våren!!
Fick VÄÄÄÄÄRLDENS bästa souvenir från 5th avenue av Kalle. En Louis Vuitton väska som jag velat ha så länge! Vilken känsla att gå in i en sån butik och bah, ja men jag tar den där väskan tack!! Hhaha vilket lyckorus man hade..
 
Om exakt 56 dagar åker vi till LA igen. Typ 6 gången, eller vad blir det?! Jag, Djea och Linnea. En månad stannar vi den här gången.
När Linnea flyttade dit för att plugga för många år sen så åkte ju jag och Linn dit för att hälsa på. Då var det som en dröm som gick i uppfyllelse, när vi var på arlanda och skulle dra iväg, jag trodde inte det var sant. Vi skulle dit alla filmer spelas in, där alla kändisar går på röda mattan, och där alla drömmar går i uppfyllelse, typ haha. Nu, ett par resor senare känns det nästan som att komma hem. Man hittar liksom till favorit matbutiken (Rock and Roll Ralphs <3), vet sina ställen att äta på, hajken, shoppingen, festerna, ALLT! Blir det sista gången vi åker dit nu? Det trodde vi förra året också. Hoppas inte. Jag älskar Los Angeles!!
Vi åker 6 sep - 6 okt så det innebär jobb hela sommaren, spara pengar och planera nästa väskinköp haha.
 
Kalle är just nu på nästa jobb projekt i Molde, Norge. Även om det här jobbet kommer att ta tid så är det egentligen bästa stället han kan vara att jobba på. Varannan helg kommer han hem ungefär. Så himla skönt! Saknade honom så mycket sist han var i USA. Kanke mycket just för att vi hade köpt lägenhet och jag ville ju bara ha honom där men också för att vi sågs EN gång på typ 4,5 månader. Det ar tungt!! Vintertid också, då vill man ju helst bara vara hemma och mysa!! hehe.
Planen är väl att åka till Norge nu också och hälsa på, Har faktiskt aldrig varit där. Vi har ju sagt att jag ska komma till varje ställe han reser till för att se hur han har det och så. Jag tackar inte nej liksom! Jag vill se hela världen!! Hoppas någon gång han får åka tillbaka till Florida, det finaste stället jag någonsin varit på!! Annars får vi åka dit på semester :D
 
Åren rullar på får man ju säga!! 26 år har man blivit, känns gammalt!! Linn & Ted har förlovat sig, GRATTIS era småttiungar!! Första paret i gänget som gör något "stort". Snart kommer ungjävlarna ploppandes för oss allihopa haha..
Fy fan!
 
Nu har jag lyckat fördriva tiden lite på jobbet, sjukt lungt idag!!
Jag kanske skriver lite om något år igen då haha, så får vi se vad som hänt.
 
 
Hej Då!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera, eller inte kommentera. Det är frågan...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0